Celkový počet zobrazení stránky

streda 9. marca 2011

Na dvore býva sliepočka naša alebo Vivat Plánička (Šimon predsa :))!

Drahý Šimon,

dovoľ, aby som sa ti touto cestou poďakovala za Tvoj obrovský prínos v oblasti poľnohospodárstva, zhrnutý v Tvojom bestselleri "Vplyv kultúrneho prostredia na dojivosť kráv". Priznávam, že kravku zatiaľ nevlastníme (nikdy nehovor nikdy, ale mojho drahého by už asi vážne kleplo), aplikovali sme Tvoje poznatky na trochu iný živočíšny druh - sliepku alebo tiež kuru domácu. Máme ich presne osem a už pred ich príchodom sme nachystali všetko, čo priemerná sliepka potrebuje k spokojnému životu. Dom, alebo tiež kurník, postavený v patričnej výške, aby v zime neťahalo odspodu, sme zodpovedne zateplili polystyrénom a zatiahli klébrom. Omietka zatiaľ nie je dokončená, nakoľko sa obyvateľky stále nevyjadrili k obľúbenej farbe, až sme získali pocit, že klébrovosivá im absolútne postačuje. Ohradený výbeh, chránený i zvrchu, zatienený, opúšťajú pravidelne na prechádzky po celej záhrade, lebo v zdravom tele, zdravý duch a o ich duševné zdravie nám ide predovšetkým. Strava, je samostatná kapitola, ktorej venujeme veľkú pozornosť. Veľmi zjednodušený názor, že sliepky jedia zrno skutočne nezapadá do koncepcie života sliepok v tomto storočí a tak sa snažíme stravu neustále obmieňať, dopĺňať predovšetkým o čerstvú zeleninu či listy zo zeleniny. V letnom období sme krájali žihľavu a miešali s kukuričným šrotom, nakoľko sa nám zdalo,že kvalita peria jemne zaostáva. Ako sme časom zistili, mrkvu majú radšej strúhanú, zemiakové šupy varené. A tak, aby sme to zhrnuli, drahý súdruh Plánička, pri snahe o skutočne kultúrne prostredie a kvalitnú výživu, môžme konštatovať, že svojou znáškou naše sliepky prekonávajú i také súdružky slepice, aké majú napríklad v Slušoviciach, či v Hoštici. Súkromne im dávame prezývky ako naše olympioničky či stíhačky, keď pri počte 8 ks sliepok denná znáška predstavuje 7 ks vajec. A preto Vivat Plánička!!!!!

6 komentárov:

  1. Zdenka, juj dobre mi padol tento textík, nedalo sa nezasmiať, ozaj...;-D
    Hneď som si pomenula na film a to povestné:
    "...u nás je prvek kterej má velkej význam v přestavbě, myslím v živočisní přestavbe. Ja by chtěla říct, že u nás jde přestavba tak rychle že my už dnes se máme líp než zítra, pozítří,... včera." ;-)))
    Tak Vaše sliepky sú dokonale dôkazom "přestavby", tej živočíšnej istotne!
    Blahoželám ;-)
    Pekný večer ešte
    Gabhy

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. CAFF Zdenka, vidím, že blogy to je tvoje, je to fakt dobré.
    1 .Pozdravujem sliepočky a sľubujem pred pionierskym odznakom, že stále budem kupovať kaleráb a listy posielať sliepočkám. Vajka sme ešte nezjedli, ale už sa chystáme s Adamkom.
    2. Tvoje dcéry - Ty kokso to je fakt jedna mater
    a Miška - fakt dobre vyzerá s tým účesom.
    3. Pozdravujem nespomenutého Igora.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. CAFF Ivan,
    1. Veľký dík za pochvaly
    2. Moje dcery su obe fakt moje :)
    3. Igor je spomenutý, ale musíš hľadať pod M nie pod I. Čiže Moja láska, Moj manžel, Moj miláčik :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. My tiež chováme sliepky. Mne sa do toho najprv veľmi nechcelo, pretože mi to prišlo ako zbytočná starost, ale som rada, že som dala na manžela. Tá práca za čerstvá a hlavne domáca vajíčka stojí. Nie je to nič náročné. Stačí, aby som sliepkam dala každý deň vodu a kŕmenie a čas od času im vyčistila kurník :-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zelam vela zabavy a osohu:) tie nase mi prave intenzivne likviduju jesennu vyzdobu.Vobec nepochopili ucel tekvic :).

      Odstrániť