Celkový počet zobrazení stránky

utorok 9. augusta 2011

Ostrý štrajk

Dnes štrajkujem - teda aby ste chápali, je len pol šiestej a ja si sedím v posteli, pozerám telku (čo sa mi tiež nestalo už veľmi dávno) a píšem si. Po uplynulých dňoch proste potrebujem fyzický oddych, únava pokročila tak, že nevládzem vykonávať ani veci, ktoré ma vyslovene bavia. Na ČT1 práve beží nejaký super program, kde výtvarníčky renovujú nábytkové poklady zo starej chalupy. Ide im to super.

V chladničke máme nachystanú nakladanú zeleninku, ktorá vyzerá dobre, ale musíme ešte pár dní počkať, kým bude hotová. Ak máte v záhradke prebytky, skúste to. Recept kopírujem už tradične z MMB.

RECEPT:
4 litre vody, 1 liter octu, 65dg cukru, 13dg soli, 1PL celého čierneho korenia, 1ČL horčičného semena, 6 bobkových listov, 1ČL BORKÉN (kúpite v záhradkárskych potrebách), karfiol, cibuľa, zelené paradajky, cuketa, baranie rohy, paprika, jabĺčková paprika, fazuľové lusky... (akákoľvek zelenina okrem červených paradajok, červenej kapusty, cvikly.

POSTUP PRÍPRAVY

Pripravíte si nálev zo všetkých korenín a tekutín (nevariť!!! ). Nálev odložte na 24 hodín do chladu, občas premiešajte.
Na druhý deň si nálev rozlejte do 3 fliaš, resp. ak máte takú veľkú nádobu, že nemusíte, nechajte v jednej (napr. veľké vedro), zeleninu umyte a naukladajte do fliaš. Karfiol rozoberte na menšie ružičky, aj cuketu, paradajky a papriky nechajte vkuse. Už na druhý deň môžete zo zeleninky odjedať. Takýto nálev vám vydrží aj do zimy a stále môžete dopĺňať novú a novú zeleninku.

Dnes ma naša Miška svojou lenivosťou fakt vynáša, ale musím ju pochváliť, v nedeľu piekla cheesecake a to hneď dva (trošku som jej pomohla)

No a ešte sme si upiekli rebarborový koláč a kakaový...tak neviem, nemám zmeniť názov blogu na niečo ako Zápisky z kuchyne či Žravá rodinka informuje :)? Pokiaľ ide láska cez žalúdok, tak u nás je lásky dom plný až po strechu :)

Tak ten program na ČT bol Chalupa je hra a práve tento diel bol ako robený pre mňa. Napodiv tá telka je celkom zaujímavá vec, na ČT2 je teraz cestopis z Kalábrie...asi mám nového koníčka :)

Želám všetkým pekný a kľudný večer!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára