Celkový počet zobrazení stránky

pondelok 11. júla 2011

Návrat

Tak sme doma - huráááááá. Už odvčera, ale písať som nevládala.... Návraty domov mám rada, občas si myslím, že dovolenka má zmysel práve pre ten návrat. Toho roku sme skúsili dobrodružstvo - Grécko autom. Kolegovci v práci pridávali svoje "optimistické" vízie pokiaľ asi tým našim "črepníkom" dôjdeme, ale my sme sa nedali odradiť. Na česť nášho autíčka musím povedať, že až na defekt fungovalo ako hodinky a vážne milo prekvapilo. Trasa Maďarsko, Srbsko (aj nocľah), Macedónsko a napokon vytúžené Grécko. Maďarsko mám rada už dlho (možno zobudené korene), krajina plná obrobených polí, hospodárskych zvierat, to bolo niečo pre mňa. Keď  si predstavím všetky tie zlikvidované družstvá u nás.....asi musíme padnúť ešte hlbšie, aby nám došlo, čo je prioritné pre prežitie... Srbsko bolo o horách, poliach a poliach :) kukurica, obilie, ale aj paprika a rajčiny. Kým vidiek u mňa bodoval, Belehrad ma neoslnil. Mesto Niš, v ktorom sme spali, malo väčší potenciál, čas na dôkladnejšiu prehliadku však nebol a ani energia.

A tak sme po dvoch dňoch a 1400 kilometroch dorazili do Nei Pori, podľa cestovky starého rybárskeho mestečka (ovšem asi úplne zvaleného, nakoľko celé mestečko sa skladalo len z apartmánových domov, maximálne 20 rokov starých). Pláž skutočne nádherná, široká, volejbalové ihriská, detské ihrisko. Voda teplá a čistá, pozvolne klesala, ideálne pre našich päť malých čertíkov. Ubytkom sme až tak očarení neboli, i keď my sme dopadli naozaj dobre v porovnaní so švagrovcami. Ubytovanie v apartmánovom dome mi však prudko pripomínalo život v paneláku, mám radšej slobodný život v kempoch.

Olymp sa majestátne týčil v diaľke, na ten sme si však netrúfli. Naša Miška sa ma vážne opýtala, či tam tí bohovia ešte stále bývajú...občas mám pocit že to na mňa hrá, občas sa vážne zľaknem :)

Neuveriteľne sladké a veľké ovocie radím medzi hlavné pozitíva tejto krajiny - broskyne, melóny, figy, ale aj zelenina, rajčiny, papriky...mňam!

a chlpatí obyvatelia

A ešte jedna vec, za ktorou som sa išla zabiť - koláčiky , tak na tie sú vážne machri!
V Nei Pori vás okrem krásnej pláže prekvapí aj koncentrácia Slovákov na meter štvorcový. 90 percent turistov a asi tretina zamestnancov reštaurácií, pekární či obchodov sú Slováci, takže s "vtipnými" komentármi opatrne. Naša Miška sa vyjašila s tatinkom na štvorkolke, prečítala plný batoh kníh (ja sedem).Emi si viac užila vody a bratrancov, na jašenie  boli super tím. Cestovky vám odporučia nejaké výlety, všetky však dosť ďaleko. Za nás musím doporučiť výlet do horskej dedinky Palei Pori, ktorá ma zasiahla tak, že o nej napíšem osobitne. Na večerné prechádzky je isto lepší vedľajší Platamonas, dostanete sa do neho turistickým vláčikom.
...a zatiaľ, čo my sme sa kúpali, hodovali, oddychovali...1400km od nás v malom domčeku (áno, áno v tom našom) sa odohrávala komédia i dráma priam antických rozmerov ...pokračovanie o chvíľlu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára